Min passion/talang är att lösa applikations- och MS SQL Server-problem. Dels gillar jag själva jakten på att hitta orsaken samt att hjälpa användare så att de slipper ha besväret med långsamma system. Enligt mig är bästa sättet att lära sig mer om en produkt är just att man tvingas fördjupa sig i detaljerna och hur saker och ting fungerar under huven. Finns massor av positiva effekter av att ständigt vilja förbättra och att inte nedslås av tanken av att det inte gör att lösa.

Eftersom jag gillar att förbättra system, tycker jag det är roligt att reda ut olika typer av härvor, allt från integrationer som inte alltid gör som det är tänkt till större nattliga batchjobb där natten inte längre räcker till eller att det misslyckas då och då.

Många av de företag jag besökt har massor av dessa problem, men de har tyvärr vant sig vid dem istället för att reda ut dem. Man skall inte underskatta konsekvenserna av dessa dåligt fungerande processer, kan både leda till att personalen mår dåligt till att en ineffektiv kultur smyger sig in i organisationen. Alla större it-organisationer borde ha ett "problemlösar/utrednings-team", som alla andra team kan ta hjälp av.

Längre uppdrag och anställningar

Kortare uppdrag för Microsoft